Friday, November 19, 2010

hebat!!alhamdulillah

Zaman kesultanan Melayu Melaka HEBAT. Mengapa Melayu berada di tangga pertama, dari segi ekonominya, pendidikannya, sosiobudaya dan dari pelbagai sudut pada ketika itu? Kerana BAHASA MELAYU YANG DIIKTIRAF SEBAGAI LINGUA FRANCA. Semua pedagang negara luar belajar BAHASA MELAYU kerana KEHEBATANNYA. Tapi kini bahasa IBUNDA tidak terjaga. Hanya diletakkan TANGGUNGJAWAB ITU kepada DBP sahaja. Akibatnya, kita jatuh dan berada di tangga ke bawah di tanah air sendiri.

Sekarang ini Melayu mula bergerak menuju ke satu destinasi dan kita hampir ke situ. Kena bangun, kuat semangat, lawan tetap lawan, lawan sampai jadi jutawan. Jutawan di tanah air sendiri.Kita adalah TUAN. KETUANAN MELAYU.

Wahai bangsaku BANGUN DAN BANGKIT SECARA JEMAAH, kita rebut peluang dan ruang utk menjadi HEBAT. Kita kukuhkan kedudukan MELAYU dalam bidang PENDIDIKAN. InsyaAllah dgn keazaman yang HEBAT, ekonomi MELAYU juga akan HEBAT.

PERCAYALAH & YAKIN KITA AKAN HEBAT SEPERTI DULU.

Kepada semua gang SCORE A, percayalah ruang dan peluang yg kita rebut ini adalah tapak kukuh untuk kita janakan agar destinasi yang kita tuju sampai ke situ.

Teringat kepada 5 perkara WAJIB yang dijaga :

1. Tauhid 2. Nyawa 3. Harta 4. Zuriat 5. Akal

Sewaktu mendengar Majlis Forum Agama di Dewan Bahasa dan Pustaka pada 25 Jun 2010 sempena ulangtahun DBP yang ke-54 oleh Ustaz Dzulkarnain Hamzah, Ustaz Abdul Halim Din dan Ustaz Mohamad Kazim Alias; pemikiran saya melayang. Melayang kerana mengaitkan hujah dan fakta yang utarakan dengan SCORE A.

Kelima-lima yang WAJIB dijaga ini ada dalam SCORE A. MasyaAllah...bulu romaku meremang secara tiba-tiba. AKU BERTANYA "KENAPA MEREMANG BULU ROMAKU, APABILA FAKTA DAN HUJAH YANG KUDENGAR ADA DALAM SCORE A?! MASYAALLAH"

Aku terus mendengar dengan penuh teliti.Ya Allah, Ta`ajubnya dengan kehebatan ILMU.

1. Tauhid - Dalam SCORE A, ada pelbagai fakta dan hujah utk dipraktikkan, dan akhirnya pasti dikunci dengan MUHASABAH DIRI REDHA DENGAN ILAHI.

2. Nyawa - SCORE A amat membelai nyawa sesama manusia. KASIH DAN SAYANG adalah TERAS UTAMA dalam bisnes ini. Terima kasih kepada semua ketua-ketua saya yang selalu memperingat akan tanggungjawab ini.

3. Harta - Dengan genangan air mata aku berkata kepada diri sendiri, YA Allah Maha Kaya Engkau menemukan aku dengan SCORE A, kau makbulkan doaku ya Allah untuk memperoleh rezeki yang murah. Kepada pembaca yang tahu atau tidak tahu tentang SCORE A, SCORE A telah banyak membantu mereka yang susah, dah telahpun mengubah nasib muslim dan bangsa kita. Teringat kisah seorang hamba Allah yang meminjam duit daripada Along utk mengubah nasib ekonominya, dan akhirnya dengan SCORE A, takdir hidupnya bertukar menjadi HEBAT. ALHAMDULILLAH.

4. Zuriat - Bab zuriat ini aku amat sensetif. Amanah yang ALLAH kuruniakan kepada kita dan WAJIB menjaganya. BERI ILMU. Inilah KEHEBATAN SCORE A yang terkandung didalamnya HUKUM WAJIB,dan FARDHU KIFAYAH. Mereka yang berada dalam SCORE A berlumba-lumba berkongsi ILMU dan memberi ILMU kepada zuriat yang ada di dunia ini. YA ALLAH AKU KAGUM DENGAN NIKMAT DAN GERAK TAKDIR MANUSIA YANG KAU GERAKKAN. SESUNGGUHNYA KAU MAHA BERKUASA YA ALLAH.

5. Akal - SUBHANALLAH YA ALLAH. Aku semakin syahdu, Sambil aku menaip karangan ini air mataku jatuh satu persatu, menyaksikan KEAGUNGAN ILMU memelihara AKAL. Aku sebak, air mata mulai membasahi pipiku. YA ALLAH AKU TAK MAMPU LAGI UNTUK BERKATA TIDAK DALAM HAL INI. YA ALLAH AKU BERSYUKUR DENGAN APA YANG TELAH KURNIAKAN KEPADAKU, KEPADA SEMUA SAHABATKU dan KEPADA SEMUA YANG BERUSAHA, BERGADING BAHU MEMIKUL TANGGUNGJAWAB DALAM SCORE A.

SYUKUR ALHAMDULILLAH. YA ALLAH SEKIRANYA INILAH RUANG DAN PELUANG YANG KAU BERIKAN, KAU KUATLAH SEMANGAT DAN PERPADUAN KAMI BERUSAHA UNTUK BERGERAK SAMA SEDERAP, MENGHAYUT USAHA SAMA DIHAYUN DAN MEMIKUL ILMU YANG SAMA DIPIKUL. KAU BERKATKANLAH USAHA KAMI INI. KAU KURNIAKAN LAH REZEKI YANG MELIMPAH RUAH UNTUK KAMI MENTADBIR KELUARGA, BANGSA, NUSA dan AGAMA. AMIN.

"KESATUAN HATI KEBERSAMAAN KUMPULAN"

BERSAMA GROUP EDATA NETWORK

SCORE A HEBAT!!!

No comments:

Post a Comment